Wednesday, July 30, 2008

CHELSEA VS MALAYSIA

PLANNED PUBLICITY

Perasaan teruja dengan kehadiran kelab gergasi liga perdana inggeris (EPL) membuatkan ramai membuat persepsi sendiri tentang perlawanan ini. Boleh atau tidak? selalu bermain dikepala pemain untuk berhadapan dengan Chelsea. Tetapi kita perlu beri sokongan juga pada skuad kebangsaan untuk mereka menunjukkan kemampuan mereka untuk mengharumkan nama Negara. Jika kita tak sokong siapa lagi yang ingin buat demikian. Walaupun mereka mungkin amat tertekan kerana banyak yang memperlekehkan skuad kebangsaan. Yang mengatakan kedatangan Chelsea hanya untuk mengaut keuntungan semata-mata dan untuk mengejar populariti, ada juga yang mengatakan perlawanan ini sebab nak cari corak permainan baru. Persepsi sedemikian yang selalu diterima.

Dengan itu, skuad kebangsaan perlu mangambil peluang untuk menyerlahkan bakat sebenar mereka. Walaupun mereka gagal 2-0 untuk menyaingi kehebatan Chelsea. Dengan persembahan yang menarik dapat mengurangkan buah mulut peminat. Peluang seperti ini tidak selalu datang. Sebab itu, berharap skuad kebangsaan mengambil peluang walaupun ia sekadar perlawanan persahabatan.Moral pemain perlu berada pada tahap terbaik untuk setiap pemain bersaing merebut tempat dalam pertemuan dengan Chelsea. Harapan yang tinggi untuk skuad kebangsaan untuk Negara terlalu besar maknanya dalam perlawanan ini.

2 comments:

yokohamarinos said...

erm... chelsea pun xtnjukan prestasi sbnar.. ini sebab keadaan pdg teruk, boleh dtgkan kecederaan... bg pemain malaysia ni mgkin bkn mslh, sbb da biasa... tp dr pemain chelsea, pemain professional... aspek cmni diambil kira...

aironesalleh said...

erm, keadaan padang kat shah alam pun x brapa baik kan? (baru blajar facilities and equipment)
tapi support sikit ntuk pemain Malaysia!! mereka pun nak maju,kita pun mesti maju gak kan??? so Sport Management mmg harapan n under kita, masa depan!