Wednesday, July 30, 2008

Mangkuk Tingkat.Com

Mangkuk tingkat? Nak ke kita semua guna cara ini pada zaman sekarang. Tradisi ini semakin dilupai sekarang. Orang sekarang lebih gemar makan dikedai dari guna mangkuk tingkat. Tetapi apa yang saya sedia maklum mangkuk tingkat.com telah memberikan perkhidmatan menghantar makanan menggunakan mangkuk tingkat.

Apa yang kita tahu mangkuk tingkat ni selalu digunakan oleh pekerja kontrak dan pekebun aje. Penduduk bandar pula jarang sekali dilihat dengan menggunakan kaedah ini. Bekal tu biasalah kan. Bagi pengusaha mangkuk tingkat.com matlamat akhir adalah untuk membolehkan pelanggan menikmati makanan yang murah, bersih dan enak. Pelanggan membuat tempahan melalui internet. Ni memang betul-betul maklumat dihujung jari kan. Program itu tidak bermotif keuntungan, tetapi menyediakan peluang kepada ibu tunggal sebagai part time.

Orang kita mungkin malu tetapi bukan perkara luar biasa melihat pekerja kontrak membawa mangkuk tingkat sambil berbasikal dan tiada siapa pun peduli. Program ini pun bagus bagi mereka yang sibuk bekerja lagi-lagi orang bujang kan. Zaman dah berubah, dunia dah maju, macam-macam ada kalau nak buat bisnes tu yang paling penting idea dan kesungguhan perlu ada. Tak gitu....bagi ct le kan kalau ramai yang guna mangkuk tingkat ni ct pun nak guna jugak. Sama-sama kita bawa mangkuk tingkat hehehe...........Sebab mangkuk tingkat ini memang menjimatkan.

1 comment:

yokohamarinos said...

haha.... cdgan bernas... apa kata cik ct yg bawa mangkuk tingkat dulu.... cik ct jd r pelopor.... ingt... next week bwk tau....