Thursday, August 14, 2008

Sukan Bertemu Fesyen

Dahulu,menonton apa saja jenis sukan mata tertumpu kepada permainan termasuk aksi-aksi menarik yang ditampilkan atlet sehingga peroleh kemenangan. Tiada tarikan lain yang mampu menarik perhatian apatah lagi yang memakai pakaian yang serupa. Sebabitu apabila muncul kelainan ia manjadi bualan hangat. Tidak ketinggalan daripada segi gaya erpakaian mereka.

Dan kini, atlet bukan sahaja menjadi sebutan kerana kepantasan beraksi di padang tetapi turut diperkatakan dengan gaya yang diperagakan dipadang. Malah atlet sekarang bukan lagi hanya dilihat sebagai atlet semata-mata. Sebilangan mereka menjadi perhatian dunia peragaan. Dan menjadikan peragaan sebagai kerjaya sampingan yang tentukannya menguntungkan.

Lihat sahaja Michelle Wie dalam sukan golf yang cukup meminati fesyen. Michelle muncul di padang dengan mengejutkan peminatnya dengan fesyennya yang berbeza berbanding pemain lain. Bagi atlet wanita bukan halangan dan batasan mereka untuk memperagakan fesyen walaupun hanya dipadang. Yang paling penting keselesaan ketika bertanding.

1 comment:

wanismailcholan said...

Sport not just an exercise but its an industry..