Sunday, October 19, 2008

1,001 macam alasan....

Jurulatih Sierra Leone dikatakan tidak tertarik langsung dengan empat jaringan yang mengesahkan tiket untuk anak-anak buah B. Sathianathan ke separuh akhir Pestabola Merdeka Ke-40, beliau tidak mahu mengakui Malaysia bagus serba-serbi.... ini dapat menyifatkan kemenangan skuad negara banyak dibantu oleh tahap kecergasan tinggi, keadaan pemain yang bagus dan kejayaan memanfaatkan kepenatan lawan serta mencipta banyak peluang tanpa mahu mempedulikan usia pemain Sierra Leone yang bukan tandingan sepadan.

Sebenarnya sukar untuk mencari dan menarik pasukan yang betul-betul handal ke Pestabola tetapi sekurang-kurangnya sesebuah kejohanan seperti ini lebih baik demi persediaan sebuah pasukan kebangsaan daripada cuma bermain banyak perlawanan persahabatan.

Cuma saya tidak berpuas hati dengan segelintir pemain yang diharapkan manakala Sierra Leone terutama penjaga golnya (Jalloh) bermain bagus dan mereka bermain baik dalam babak pertama. Jika tanpa pengalaman pemain senior kita, agak sukar juga kami untuk menjaringkan gol.

Dengan tiket separuh akhir dalam genggaman, kini perlu berkira-kira pula untuk mempertaruhkan barisan kedua Malaysia apabila menghadapi Afghanistan di Stadium Nasional, Bukit Jalil, tanpa niat untuk memperkecilkan kemampuan lawan yang dilatih.

1 comment:

yokohamarinos said...

kalo da kalah mmg r dia xtertarik... cuba Sierra Leone menang... raya keling r dorg kt afrika...