Thursday, September 4, 2008

Apa Ada Dengan Cinta bagi Chong Wei............

Penangan merangkul pingat perak tidak kurang hebatnya buat jaguh badminton negara, Lee Chong Wei. Selepas menerima habuan RM300,000 dan pencen seumur hidup RM3,000, Chong Wei didatangi pula pengiktirafan yang membawa gelaran Datuk kepadanya oleh kerajaan Pulau Pinang. Dia dihujani dengan pelbagai persoalan mengenai masa depan, sama ada mengenai karier mahu pun yang berbentuk peribadi.

Kata orang wang itu boleh digunakan untuk kahwin tapi bila agaknya Chong Wei bersedia untuk menamatkan zaman bujang dia kan…. Persoalan bila dia akan berkahwin dan adakah Wong Mew Choo menjadi pilihan hati chong wei. CHONG WEI masih mengaku dirinya masih muda dan belum terfikir untuk berkahwin. Chong Wei lebih mementingkan karier yang sedang naik dan sibuk dengan latihan serta kejohanan. Bagi beliau lebih baik dia buru kejuaraan yang belum pernah dia menang daripada buru ‘cinta’….//??

Tapi memang patut pun lelaki mementingkan karier dan masa depannya kerana apa yang ada di fikiran beliau ketika ini hanya badminton…… badminton dan badminton……..walaupun bukan jatuh cinta dengan wanita, Chong Wei sebenarnya sudah jatuh cinta dengan kariernya iaitu badminton…..mungkin badminton ni cinta pandang pertamanya kot……

2 comments:

yokohamarinos said...

time muda r nak buat apa yg patut, time kita single... kalo bcinta kita kena pkir hal lain lg... sementara semmangat membara... hehe... tp jgn melebih2.... ingt!

aiShaH said...

Betul ker.. bukan dia dah ada pasangan yang sesuai ker.. cuma apda nie dia nak tumpukan pada sukan badminton